Specialisten

KEUNN maakt met liefde unieke woonprojecten

‘Gaaf’ en ‘cool’; dat zijn de reacties die de initiatiefnemers van Keunn sinds de start in 2015 proberen te ontlokken aan hun klanten. Linn van der Reijden, Paul en Dyan bouwen graag een persoonlijke en band op met hun klanten. Daardoor, maar ook door hun onorthodoxe aanpak en bijzondere ontwerpen, is Keunn een interieuradviesbureau met een eigen stijl en smaak. “We pinnen ons niet vast op één bepaalde stijl of trend. Met ons kun je alle kanten uit”, licht Paul toe. “Ons uitgangspunt is dat jíj je thuisvoelt in je eigen huis, dat je helemaal tot rust komt in een plek die helemaal bij je past. ‘We create your comfort’, zoals we dat noemen.”

Keunn biedt particulieren verschillende keuzemogelijkheden, die op de website www.keunn.nl uitgebreid worden toegelicht. Van een brainstormsessie aan huis en een adviesplan op maat tot een complete make-over, waarbij Keunn ook de inkoop verzorgt en het ontwerp tot leven brengt met de juiste kleuren, indeling, verlichting, meubels, accessoires en styling. “De meeste klanten kiezen voor de laatste optie”, zegt Paul. “En dat kan in elke vorm zijn.”

Styling & advies

Linn en Paul gaven in 2015 de aanzet tot Keunn. Vanuit hun gezamenlijke interesse voor interieur en de complete lifestyle die daarbij hoort, openden ze toen een winkel met eigenzinnige woon-, decoratie- en lifestyle-artikelen. “Maar doordat we veel klanten voorzagen van stylingtips, verschoof het accent al snel naar styling & advies”, schetst Paul de ontwikkelingen. “Dat onderdeel ging een heel eigen plek innemen. Uiteindelijk bleek het niet meer te combineren, en dus stopten we vorig jaar met de winkel. Nu leggen we ons volledig toe op interieurprojecten.”

Het team werd gecompleteerd door de komst van Dyan. “We creëren comfort bij mensen thuis: een plek die helemaal bij hen past. We hopen mensen gelukkig te maken vanuit onze liefde voor het maken van unieke woonprojecten. Dat is ons doel.”

Dat traject begint met een intakegesprek. Dat is weliswaar vrijblijvend, maar het team van Keunn gaat wél meteen de diepte in. “We gaan een intensief traject aan, waarin we de klant heel goed leren kennen”, zegt Paul. “Want wie je bent en wat je doet bepaalt ook wat je prettig vindt in je interieur en in wat voor omgeving je je thuis voelt. We vragen dus bijvoorbeeld bewust naar hobby’s en leefstijl. Die kennis verwerken wij in het interieurontwerp, zodat het eindresultaat een heel persoonlijke nieuwe woning zal zijn. Een plek die bij jou past en waar je je thuis voelt. Dat is heel wat anders dan zo’n perfect Insta-plaatje. Dat ziet er weliswaar leuk uit, maar straalt totaal geen persoonlijkheid uit.”

Brainstormen

Aansluitend aan het intakegesprek gaat het team aan de slag. “Eerst gaan we met z’n allen brainstormen”, aldus Paul. “Dat resulteert in een compleet plan waarvan wij denken dat dat het beste bij de klant en de woning past. We presenteren onze ideeën aan de hand van een sfeerbord, een tekening van de indeling van de ruimte, de gekozen materialen en producten en een indicatie-prijslijst. De klant mag dat een weekje laten bezinken. Daarna nemen we samen alles door en kijken we waar we nog wat moeten veranderen of aanpassen. Zodra het plan perfect is, maken we samen met de klant een planning. In samenspraak met de uitvoerende partijen stellen we een datum vast. Vanaf dat moment kan de klant achterover leunen en nemen wij het over. Wij verzorgen alle inkopen, de contacten met leveranciers, de offertes etc. Als alle andere partijen klaar zijn, gaan wij de woning in om alle meubels te plaatsen en de afstyling verzorgen. De klant komt dan thuis in een compleet nieuwe KEUNN woning.”

Juist dit ‘ontzorgen’ van de klant onderscheidt Keunn, vindt Paul. “De meeste vakgenoten maken een plan, waar je als klant mee verder kunt. Wij gaan een stap verder: we voeren zelf ons eigen plan uit, dus de klant hoeft geen meubels te kopen of achter offertes aan te gaan. We verzorgen alles en ontzorgen de klant van begin tot eind. Of van 0 tot KEUNN, zoals we hier zeggen.”

Keunn styling & advies
T 06 29 733 757 (Paul)
www.keunn.nl
Instagram: @keunnoordwijk